Jak pracovat s jógovým tahákem

Jógové taháky vznikly jako reakce na požadavek klientů na krátké sestavy, které jsou jednoduché a krátké, takže je může cvičit téměř kdokoliv, kdykoliv a kdekoliv.

Pokud chcete jógu zařadit do vašeho běžného života, je to ideální možnost jak začít.

Časem sami poznáte, jaké přínosy vám praxe jógy přináší a je možné, že budete sami hledat další možnosti, jak pokračovat.

Zkuste k této praxi (tak je nazýváno cvičení v józe) přistupovat s radostí a ne z povinnosti.

Cvičte plynule, vědomě a volně dýchejte.  Dech je náš velký rádce a odhalí naše nedostatky velmi rychle.

Dýchejte nosem a dech nijak neovlivňujte, opravdu jej nechte plynout.

U dynamických částí, kdy se plynule střídají různé pozice, se pohybujte v rytmu svého dechu. Klidně si v jednotlivých pozicích zastavte a prodýchejte. Snažte se propojit dech s pohybem. Mějte pohyb pod kontrolou.

Pokud vám nějaká pozice či sekvence nevyhovuje, není vám v ní z nějakého důvodu dobře, nejprve zjistěte PROČ tomu tak je. Pokud vám pozice či určitý pohyb způsobuje bolest, je to důvodem k tomu, abyste je neprováděli.

Rozlišujte, zda se jedná o bolest nebezpečnou nebo jen o aktivní práci svalů v bezpečné rovině.

! Upozornění: Pokud máte nějaké zdravotní problémy, poraďte se ohledně vhodnosti cvičení s vaším lékařem.

Jak pracovat s jógovým tahákem

Tahák si vytiskněte nebo jej mějte ve vašem počítači, tabletu či mobilu.

Nahrávku si můžete stáhnout přímo do mobilu nebo MP3 přehrávače. Právě varianta tištěného taháku a audia staženého ve vašem zařízení umožňuje cvičit i při absenci internetu.

Začněte cvičit podle instrukcí v audiu. Kreslený tahák můžete mít u sebe jako záchranu, pokud nebudete přesně vědět, jak by to mělo vypadat. Až si sestavu zapamatujete, můžete cvičit ve svém tempu zpaměti nebo jen podle obrázků.

Přeji vám, ať vám vaše jógové počiny přinášejí radost. Namasté.

Iveta