fbpx

Jak a proč aplikovat nosní srchu?

Asi mnozí z vás již slyšeli nebo četli o jógových nebo ajurvédských očistných technikách, jejichž praktikováním můžeme velmi prospět našemu tělu. U nás moc nejsme na podobné praktiky zvyklý a většinou se k nim dostáváme až v momentě, kdy řešíme nějaký zdravotní problém. Pro některé východní národy jsou tyto praxe stejně standardní, jako je pro nás čištění zubů.

Continue reading →

Nejprve postavte základy

 

Vždy, když navštívím nějaké knihkupectví, nezapomenu se podívat do regálů s tématem osobního rozvoje a jógy. Vždy jsem překvapená, kolik nových knih pro nás různí autoři připravili. Spousta zajímavých titulů a krásně zpracované grafiky. Při bližším ohledání, ale často zjistím, že se jedná jen o jinak napsané to, co už bylo napsané snad 1000x.

Continue reading →

Aktivní kočka aneb kočka trochu jinak

Toto cvičení zná snad každý. Kočičku jsme cvičili již v mateřské školce. Způsob provedení může být ale odlišný.

Nejedná se o statickou ásanu, ale de facto o krátkou dynamickou sestavu (kriji), s jejíž pomocí procvičíte svou páteř v celé její délce.

Vyzkoušejte si kočku s aktivní oporou nohou a rukou. Toto zdánlivě jednoduché cvičení pak rázem povýšíte do úplně jiné dimenze.

Continue reading →

Jógový tahák – krátké ranní protažení nejen po maminky na mateřské

Jógový tahák – krátké ranní protažení

Ráda praktikuji hned po ránu. Líbí se mi ten pocit, kdy protáhnu a probudím celé tělo a naladím se sama na sebe. Jsem přesvědčená, že mi to pomáhá lépe zvládat i kolize, které mohou během dne přijít.

Ale od té doby, kdy jsem se stala maminkou, se mi nějak to ranní praktikování nedaří. Ráda využiji synkova vyspávání k tomu, abych se také dosyta vyspala. Když pak oba vstaneme, není mi bohužel umožněno se na delší dobu pohroužit do sebe a v klidu praktikovat.

Našla jsem si řešení v krátkých sestavách jednoduchých ásan. Dle toho co mi malý umožní buď pouze cvičím, tedy praktikuji fyzicky, nebo najdu i pár minutek na koncetraci na dech. V nejlepším případě spojím obojí. Celá sestava mi nezabere více jak 15-20 minut, což je i pro prcka zvládnutelné.

Jednu takovou sestavu vám přinášim pro inspiraci v podobě JÓGOVÉHO TAHÁKU. Vyzkoušejte a napište mi, jak se vám sestava líbila. Můžete ji využít jednak pro sebe nebo ji poskytnout vašim studentům.

Ať vám vaše lekce krásně plynou.

Namasté. Iveta